Numer alarmowy 112, to system powiadamiania ratunkowego, funkcjonujący na terenie kraju, który składa się z 17 centrów powiadamiania ratunkowego – po jednym w każdym mieście wojewódzkim oraz w Radomiu.

Zgłoszenia z numerów alarmowych 112 i 997 trafiają do operatorów numerów alarmowych zatrudnionych w centrach powiadamiania ratunkowego. Operatorzy przekazują drogą elektroniczną, wszystkie zebrane o zdarzeniu informacje do odpowiednich dyspozytorów Państwowej Straży Pożarnej i Policji, którzy decydują o zaangażowaniu odpowiednich jednostek.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło aplikację mobilną Alarm112 do wysyłania zgłoszeń alarmowych do Centrum Powiadamiana Ratunkowego.

Aplikacja mobilna Alarm112 umożliwia w sytuacji zagrożenia życia, zdrowia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa i porządku publicznego przekazanie zgłoszenia alarmowego do Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przez osoby, które nie mogą wykonać połączenia głosowego, w szczególności osoby głuche i niedosłyszące.

Alarm112 możliwe jest  poprzez wybór odpowiednich piktogramów określenie rodzaju i miejsca zdarzenia oraz wskazanie służby, której pomoc jest konieczna. Przekazane w ten sposób informacje umożliwiają Operatorowi Numerów Alarmowych przekazanie zdarzenia do odpowiednich, ze względu na rodzaj i miejsce zdarzenia służb ratunkowych. Aby skorzystać z aplikacji mobilnej Alarm112 należy pobrać aplikację i dokonać rejestracji.

Aplikacja mobilna Alarm112 dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych Android i iOS.

Pamiętaj! Korzystaj z aplikacji mobilnej Alarm112 tylko w sytuacji zagrożenia!

Korzystaj z numeru alarmowego 112 odpowiedzialnie!

Gdy zgłaszasz zdarzenia, które nie są alarmowe, w tym samym czasie ktoś inny może potrzebować pomocy.

Kategoria pomocy

Zdrowie
Zdrowie
  • Pierwsza pomoc medyczna
Ochrona
Ochrona
  • Handel ludźmi
  • Ochrona praw dzieci
  • Prawa kobiet / Przemoc domowa
  • Osoby zaginione
Inne formy pomocy
Inne formy pomocy
    Państwo / Region:
    • Polska
    • Cała Polska

    Do kogo skierowana jest pomoc

    Grupa wiekowa
    • Dzieci
    • Młodzież
    • Dorośli
    • Osoby starsze

    Szczegóły działalności

    Forma działalności prawnej
    • administracja publiczna
    Sposób prowadzenia działań
    • infolinia
    • online
    • stacjonarnie
    Pomoc oferowana w języku
    • polski
    Czas prowadzenia działań
    • działanie stałe

    Kontakt

    Telefon
    E-mail
    Profil w mediach społecznościowych
    Adres
    Data ostatniej aktualizacji danych
    • 6 września 2023

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    Komentarze

    Dodaj komentarz